Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Stora steg

Publicerad 2007-08-16 15:16:26 i I min värld

De senaste månaderna har jag drömt väldigt mycket.
Mer än vanligt. Långa och komplicerade drömmar.
Jag träffar människor i drömmarna som jag inte har träffat eller tänkt på, på evigheter. Folk som i mitt vanliga liv aldrig har träffat varandra så ibland när jag vaknar upp på morgnarna är jag helt förvirrad. Detaljerna försvinner efter ett tag, så vid frukost kommer jag inte längre i håg nåt.
Men det är ganska intressant hur hjärnan får ihop saker. En psykologilärare sa till mig en gång att drömmar är en sorts bearbetning av skräp från dagen som har gått.
Kanske är det så.

Jag har försökt hitta en förklaring till allt drömmande, dagdrömmar och nattdrömmar.
En av anledningarna kan vara att det har hänt mycket i mitt liv det senaste året. Händelser, upplevelser och möten med andra människor som på något sätt har påverkat mig och mitt inre.

Det känns som om jag har gått in i  en ny fas i mitt liv. Stora beslut har tagits. Beslut som gör att jag är på väg in i den nya fasen.
Förnyad till det bättre.

Känns mycket bra.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-08-16 20:48:22

Det låter som att du verkligen är på gång fullt fart. Stora beslut är svåra beslut. Mina låter fortfarande vänta på sig...

Postat av: Beyonce

Publicerad 2007-08-17 18:49:54

Bättre är ju bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela