Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Allt har sin tid

Publicerad 2007-08-23 15:29:59 i Betraktelser

Just nu befinner jag mig i den ålder där alla, och då menar jag ALLA i min omgivning skaffar barn.
Jag är den enda i bekantskapskretsen som är utan barn.

Helt plötsligt försvinner ens omgivning in i sina hem.
Kvar står jag och undrar vad som har hänt. Framför allt när hände allt detta? Högst märkligt.

Dessutom verkar det som ser människor det som en självklarhet att skaffa barn. Det är skrämmande tycker jag.
En del vill kanske inte ha barn och del kan helt enkelt inte få barn.
Jag är inte mot barn på något sätt, jag älskar barn. Jag ogillar bara att relationen mellan deras föräldrar och mig förändras.
Jag vill ha massor av barn.
Allt har sin tid.

Kommentarer

Postat av: Liv

Publicerad 2007-08-24 14:26:42

Jag är sån där morsa som är både och. Håller stenhårt på att jag mer än mamma. Men det är SÅ lätt att gå helt in i familjen och bygga hela identiteten kring köksrenoveringar, parmiddagar med andra barnfamiljer, babygympa/rytmik/sång osv osv..
Och så finns det vissa mammor som fastnar och försöker komma ut men behöver en knuff för att ta av sig mysbyxorna och dra på sig kjolen istället. Knuffa på dem!

Postat av: Liv

Publicerad 2007-08-24 14:28:12

Förstår dock att det kan kännas frustrerande!

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2007-08-24 15:49:20

Liv: Jag vill gärna se mig själv som är både och. Jag knuffar på dem!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela